Worms 3 (Recenze)

Je tu mezi námi někdo, kdo nezná sérii Worms? Tahová střílečko-strategie, která svůj vznik datuje do roku 1995? Hry plné po zuby vyzbrojených, zuby a nehty po sobě jdoucích a totálně bezzubých červů? Není? Dobře. Můžeme pokračovat...

Wormíci toho mají za sebou hodně. Od legendárních začátků, přes pochybný výlet do 3D světa, až po comeback na mobilních platformách. Je třeba hned na začátku říct, že ne všechny experimenty dopadly dobře. Celých 18 let autorům trvalo, než si uvědomili, že to měli dobře hned na začátku. Vyhodili nepřesné dotykové ovládání minulého iOS dílu, vrátili se k čudlíkům, přidali několik roztomilých zbraní a bonusů a nakonec rozdělili červy v týmu do kategorií. A jen tak mimochodem to dopadlo náramně dobře! Nový díl Worms má opět svou pověstnou geniálně zábavnou hratelnost.

Z důležitých novinek je třeba zmínit bonusy. Jsou to karty, které si hráč vybere z balíčku před začátkem hry a může je dle typu vykládat před nebo na konci tahu. Každá se zahraje jen jednou. Karty můžou například krátkodobě vylepšovat statistiky zbraní nebo červů. Taky můžou třeba vyvolat zemětřesení nebo záplavu. Svými účinky můžou snadno zvrátit vývoj hry a zvlášť v multiplayeru se stávají důležitým strategickým prvkem. Dobré taky je, že si je můžou staromilci vypnout. Wormíci taky dostali osobnosti. Tým tak může tvořit červík rychlík, skokan nebo těžkotonážní obrněnec. Bohužel se tento záměr trochu minul účinkem, rozdíly v jednotlivých schopnostech nejsou nijak zásadní a nakonec je vlastně úplně jedno, za kterého zrovna hrajete.

Důležité ale je, proti komu hrajete. Umělá inteligence je divná. Buď vás sestřelí přes celou mapu ultrapřesným zásahem bazukou přímo mezi oči nebo sama zabije červa okamžitým, a o to víc překvapujícím, skokem do vody. Síla Worms je tak opět v multiplayeru proti živým hráčům. Ať už na jednom tabletu nebo přes wi-fi, zábava je to náramná. Třetí díl se na iOS povedl.

Hodnocení

★★★★★

Recenzi napsal: Karel Krajča