Little Inferno (Recenze)

Sirky do dětských rukou nepatří. To je jasné. Krb taky nemá doma každý z nás. Ale lidstvo má od pradávna zvláštní úchylku v koukání do ohně a pálení nejrůznějších věcí. Od dřeva po čarodějnice. Snad i proto přichází nezávislí vývojáři z Tomorrow Corporation (mají za sebou například báječné World of Goo) s iOS verzí Little Inferno.

Počasí se nějak pokazilo. Neustále sněží a je taková zima, že jediné, co drží zbytek obyvatel při životě, jsou ohniště a pálení všeho možného. Jenže už to všechno trvá hrozně dlouho a materiál na podpal dochází. Obětovat se musí každý! Tak přišla řada na děti a jejich zásoby hraček.

Upřímně, je to zvláštní až divná hra. Sandboxový simulátor ohniště? Takový nesmysl. Jenže ona to je docela zábava. I když nejste ohněchtivý maniak, co po večerech venku zapaluje popelnice. Je tady ohniště a katalog několika věcí. Rámeček s obrázkem, dřevěné kostky, plyšový medvídek a nějaké to polínko. Každá věc má svou hodnotu. Na začátku máte pár drobných, za ty nakoupíte pár věcí a hurá s tím do krbu. Stačí jen na obrazovku položit prst, z pod kterého vyšlehne plamen a zapálit oheň. Začne vám to pěkně plápolat a praskat, dle fyzikálních zákonů se pěkně rozpadat, až z věcí vypadnou další penízky. A s těmi opět hurá do katalogu.

Předmětů na podpal je opravdu hodně a jsou velice rozmanité a nápadité. Od klasických dřevěných hraček přes různé plyšáky až po eletroniku, hry, sochy... A najdou se tam i opravdu šílené věci, jako školní autobusy, měsíc (i s gravitací) nebo různí brouci, bomby, motorové pily, sochy, matrjošky. Třešničkou na dortu je možnost spálit svou vlastní fotku z telefonu nebo tabletu. Mnoho věcí má navíc speciální vlastnosti. Vajíčka, co mění barvu plamene, zpívající panenky, detektor kouře, co vodou uhasí oheň. Tady smekám za invencí autorů.

Fanoušci už zmiňované hry World of Goo navíc ocení příjemně infantilní humor a veselé výtvarné zpracování. Ale ti ostatní jen nevěřícně koukají a ptají se: "Vo co teda vlatně sákryš jde?". Je to o postupném odemykání nových stránek katalogu a hlavně o plnění úkolů. Jejich seznam je plný komb, které vzniknou společným hořením kombinací předmětů. Například kombo "kočičí stařenka" znamená, že je třeba zapálit panenku babičky a přidat jednu kočku. To je takový jednoduchý recept. Nad těmi těžšími je třeba popřemýšlet a vycházet z logiky a číst popisy jednotlivých věcí. Tady je potřeba alespoň základní znalost angličtiny. K dobru je třeba přičíst fakt, že některé kombinace jsou opravdu legrační.

A to je vlastně všechno. Zkrátka simulátor ohniště s velkou dávkou humoru, zabalený do pěkného kabátku s lehkým náznakem příběhu. Kdo tohle muže hrát. Jenže po čtyřech hodinách neustálého hraní a čučení do virtuálního ohně jsem zjistil, že to zábava opravdu být může. Momentálně hlavním problémem Little Inferno je cena. Necelých pět euro za hru, která vlastně není hra je docela dost. Až bude hra ve slevě neváhejte. Je to příjemný a hlavně bezpečný způsob,jak relaxovat. A to radím nejen těm, kterým se v noci zdají uspokojivé sny o tom, jak zapalují pokojíček.

Hodnocení:

★★★★★

Recenzi napsal: Karel Krajča